LeadsOnline beschikt over een Google tool waarmee het mogelijk is om vanuit een centraal platform direct alle lokale adwords campagnes te kunnen managen. Bovendien worden alle landingspagina achter de Adwords advertenties tevens voorzien van lokale content.

Deze oplossing is uniek in Nederland en sluit perfect aan bij de orientatie van de huidige consument. Zin gebruiken over het algemeen een smartphone en zoeken in Nederland het meest via Google. De huidige consument verwacht dan een lokaal relevant resultaat waar ze echt wat aan heeft. Pas dan is het zoekresultaat bevredigend. Zelfs zo bevredigend dat 88% van de personen die via Smartphone zoekt, bezoekt de betreffende lokale winkel binnen 24 uur

De Google Local Search oplossing  voorziet tevens in automatisch genereren van lokale landingspagina’s met rich content (centraal beheerd om uniforme uitstraling te waarvorben) en voorzien van lokale informatie (om traffic te genereren). Deze pagina biedt tevens de mogelijkheid om conversie verhogende acties op te zetten die door de koppeling met RetailBox+ weer gemeten kunnen worden in de kassa per winkel.

Op deze manier wordt direct gemeten op welke producten de consument zoekt. Welke acties succesvol zijn en hoe de individuele winkels scoren. De hele customer journey vastgelegd en kan geoptimaliseerd worden.