Groot Internationaal Retailonderzoek

,

Een uitgebreid Retailonderzoek gedaan in meerdere landen waaronder o.a. VS, Duitsland, UK, Canada en Australië laat een aantal ‘waardheden’ zien waar retailers van kunnen profiteren.

Luisteren naar de klant is de basis voor retailers om te overleven, concluderen de onderzoekers. Dat gebeurt
nu nog onvoldoende. Shoppers die retailers verkiezen boven merken of marktplaatsen doen dat veelal vanwege de service, maar er is meer nodig dan een retourbalie om concurrerend te blijven. De klant op één zetten draait niet om het uitproberen van nieuwe strategieën, maar om het voldoen aan klantverwachtingen rond relevantie en gemak.

We belichten een paar uitkomsten omdat LeadsOnline deze direct kan verbeteren voor onze klanten.

“84% van de shoppers die hadden geprofiteerd van een persoonlijk aanbod of promotie willen deze graag blijven ontvangen”

“64% van de ondervraagden waren het eens met de stelling; “Ik heb niet het gevoel dat de Retailer mij goed kent”

“95% van de klanten zegt loyaal te blijven aan een bedrijf wat ze vertrouwen”

Volledig artikel ( gepubliceerd op RetailTrends. Link hier)

De klant op één in vier moderne retailwaarheden
25-10-2018 12:34
Alleen al in de Verenigde Staten zijn sinds begin vorig jaar meer dan twaalfduizend winkels gesloten.
Tegelijkertijd zitten de retailomzetten alweer enige tijd in de lift en stijgt het consumentenvertrouwen. Hoe
profiteer je daar van bij veranderende behoeften? Salesforce ondervroeg voor zijn nieuwe rapport Shopper
First-Retailing zesduizend consumenten in de Verenigde Staten, Canada, het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk,
Duitsland en Australië. Ook bezochten mystery shoppers zeventig winkels in New York, Londen en San
Francisco en analyseerde het softwarebedrijf eigen data van ruim een half miljard consumenten. Daaruit zijn
vier universele, hedendaagse ‘retailwaarheden’ naar voren gekomen: randvoorwaarden waar geen winkel
zonder kan.

Waarheid 1: mobiel leiderschap is noodzakelijk – mobiel is goed voor 92 procent van de e-commercegroei
De impact van mobiel in de onlinewereld staat onomwonden vast. Het kanaal is goed voor zestig procent van
alle traffic en 92 procent van de ordergroei binnen e-commerce. Maar minstens zo duidelijk is de invloed
ervan in fysieke winkels, waar 83 procent van de shoppers tussen achttien en 44 jaar oud zijn smartphone
gebruikt. Telefoons zijn de bakermat geworden voor het winkelend publiek, om iedere vorm van obstakels
waar dan ook te elimineren en shoppen overal mogelijk te maken.
Voor mobiel succes is het essentieel dat retailers zorgvuldig nagaan waar mobiele klanten te maken krijgen
met wrijving en obstakels, van kleine zoekbalken tot lange betaalprocessen, zowel in de winkel als online.
Stance en Johnston & Murphy zijn twee van de door mysteryshoppers bezochte winkels die het goede
voorbeeld geven.

Volledig artikel ( gepubliceerd op RetailTrends. Link hier)