Google Aanlytics geeft inzicht in het gedrag van de bezoeker op de website

Door het goed in te richten geeft het inzicht in;

Wie jouw website heeft bezocht
– Waar komen ze vandaan
– Welke browsers en schermen gebruikens ze.

Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om bepaalde schermresoluties en bepaalde browsers niet meer te ondersteunen omdat jouw bezoekers deze toch nauwelijks gebruiken.

Wat ze doen ze op de website?
– Welke pagina’s worden bekeken
– Hoe lang blijven ze op de site
– Hoe hoog is de bounce rate.
– Welke paden legt een bezoker af en waar haken ze af.

Onderzoek welke content (pagina’s) het goed doen en doe hier meer van. Verbeter de pagina’s waar veel bezoekers afhaken of pagina’s die slecht bezocht worden.

Wanneer komen ze op je website?
– Op welke tijden komt men op de website (drukke periodes/tijdstippen.

Deze informatie kun je gebruiken om een tijdstip te bepalen wanneer je je blogs publiceert.

Hoe haal ik mijn conversies?
– Via conversie paden kunnen we conversie meten en optimaliseren
– Waar plaats ik call-to-action elementen op de site

Het meten van je doelen (=conversie) is misschien nog wel het meest interessante onderdeel van Google Analytics. Als je bijvoorbeeld met jouw website als doel hebt om offerte aanvragen binnen te halen, dan kun je dit als doel in Google Analytics instellen. Elke keer dat er een offerte aanvraag gedaan wordt, is een doel bereikt. Je kunt zien via welke bron het behaalde doel tot stand is gekomen en met deze informatie kun je je website weer verder optimaliseren.

Specialisten

We hebben met succes een “advanced” opleiding gevolgd in Google Analytics. Deze kennis is direct toepasbaar voor al onze klanten.

Online marketing is natuurlijk niet meer weg te denken uit de dagelijkse praktijk. Praktisch alle zoekacties naar een product of dienst begint online. Eerst via zoekmachines, maar ook de invloed van social media spelen hier een belangrijke rol.

Een goede website is een must. Voldoet deze aan de eisen. Geeft de site voldoende conversie. Kunnen we de site makkelijk actueel houden etc etc.

Dan is er natuurlijk de wens om bestaande klanten beter te binden en meer nieuwe klanten te vinden. Alles bij elkaar is het belangrijk dat alle activiteiten op elkaar worden afgestemd en goed kunnen worden gemeten.

Met Google Analytics kan dat en kunnen we samen met de klant de doelstellingen vaststellen en daar de online activiteiten op inrichten.